Wnioski i skargi
Wnioski i skargi mogą być wnoszone w dowolnej formie tj. ustnie (osobiście lub telefonicznie), pisemnie (w tym za pośrednictwem poczty elektronicznej).
Wnioski i skargi mogą być składane w imieniu własnym skarżącego lub innej osoby, która do złożenia wniosku lub skargi skarżącego upoważniła.
Wnioski i skargi można składać:
- u Dyrekcji Szpitala:
- w godzinach 8:00 - 16:00 - kontakt przez Rejestrację lub tel.: 42 253 19 06
- listem na adres:
- Medical Magnus Sp. z o.o., ul. Kopernika 38, 90-552 Łódź
- pocztą elektroniczną na adres:
Jeżeli z treści wniosku lub skargi nie można ustalić jego/jej przedmiotu, wzywa się wnoszącego do złożenia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku lub skargo bez rozpatrzenia.
Wnioski i skargi składane ustnie lub telefonicznie załatwiane są w miarę możliwości na bieżąco.
Odpowiedzi na pisemne wnioski i skargi Medical Magnus Sp. z o.o. udziela w ciągu 14 dni na adres pocztowy lub elektroniczny.
Skargi pisemne, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu skarżącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
Pacjent hospitalizowany ma również prawo do złożenia skargi ustnej bezpośrednio Ordynatorowi oddziału lub osobie, która go zastępuje. Z ustnej skargi, na żądanie pacjenta sporządza się notatkę, którą następnie przekazuje się Dyrekcji Szpitala.
Pisemne uwagi i opinie dotyczące organizacji udzielania świadczeń, pracy personelu lub jakości opieki, mogą być składane również anonimowo w skrzynkach umieszczonych na terenie Szpitala.
Jeżeli uznają Państwo, że prawa pacjenta zostały naruszone możecie wówczas:
- Zgłosić się do:
- Pełnomocnika Prezesa ds. Praw Pacjenta: Karolina Kamecka, email: biuro@mmcenter.pl, która przyjmuje osobiście w siedzibie Biura Spółki w Łodzi ul. Kopernika 38 w każdy wtorek w godzinach 12.00-14.00.
- Wypełnić ankietę dotyczącą badania satysfakcji pacjenta. Ankiety dostępne na terenie Medical Magnus Sp. z o. o. w wersji papierowej oraz elektronicznej po zeskanowaniu kodu QR za pomocą smartfonu lub innego urządzenia mobilnego (poniżej). Uwagi zawarte w ankiecie pozwolą podejmować nam odpowiednie działania wobec niekorzystnych dla pacjenta zdarzeń.
- Złożyć skargę do Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie - Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, adres ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa, e-mail kancelaria@rpp.gov.pl www.gov.pl/rpp Bezpłatna infolinia: 0-800-190-590.
- Zwrócić się do Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej - w przypadku braku należytej staranności w wykonywanej praktyce medycznej, podejrzenia popełnionych błędów w leczeniu oraz stwierdzenia, że personel medyczny (lekarz, pielęgniarka) postępuje sprzecznie z zasadami etyki zawodowej lub narusza przepisy o wykonywaniu zawodu lekarza i lekarza dentysty lub pielęgniarki i położnej, ubezpieczony może zwrócić się do Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej, który działa zarówno przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Lekarskiej, a także przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Pielęgniarek i Położnych:
- Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Lekarskiej w Łodzi
- Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych
- Skierować sprawę do sądu, jeżeli w wyniku działania lub zaniechania zakładu opieki zdrowotnej naruszono dobro osobiste pacjenta lub wyrządzono mu szkodę materialną.
- Złożyć skargę do Narodowego Funduszu Zdrowia. UWAGA Narodowy Fundusz Zdrowia nie rozpatruje skarg anonimowych.
Z poważaniem
Zespół Szpitala Medical Magnus