Wnioski i skargi


Wnioski i skargi mogą być wnoszone w dowolnej formie tj. ustnie (osobiście lub telefonicznie), pisemnie (w tym za pośrednictwem poczty elektronicznej).
Wnioski i skargi mogą być składane w imieniu własnym skarżącego lub innej osoby, która do złożenia wniosku lub skargi skarżącego upoważniła.

Wnioski i skargi można składać:

  • u Dyrekcji Szpitala:
    • w godzinach 8:00 - 16:00 - kontakt przez Rejestrację lub tel.: 42 253 19 06
  • listem na adres:
    • Medical Magnus Sp. z o.o., ul. Kopernika 38, 90-552 Łódź
  • pocztą elektroniczną na adres:


Jeżeli z treści wniosku lub skargi nie można ustalić jego/jej przedmiotu, wzywa się wnoszącego do złożenia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku lub skargo bez rozpatrzenia.

Wnioski i skargi składane ustnie lub telefonicznie załatwiane są w miarę możliwości na bieżąco.

Odpowiedzi na pisemne wnioski i skargi Medical Magnus Sp. z o.o. udziela w ciągu 14 dni na adres pocztowy lub elektroniczny.

Skargi pisemne, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu skarżącego pozostawia się bez rozpatrzenia.

Pacjent hospitalizowany ma również prawo do złożenia skargi ustnej bezpośrednio Ordynatorowi oddziału lub osobie, która go zastępuje. Z ustnej skargi, na żądanie pacjenta sporządza się notatkę, którą następnie przekazuje się Dyrekcji Szpitala.

Pisemne uwagi i opinie dotyczące organizacji udzielania świadczeń, pracy personelu lub jakości opieki, mogą być składane również anonimowo w skrzynkach umieszczonych na terenie Szpitala.

Jeżeli uznają Państwo, że prawa pacjenta zostały naruszone możecie wówczas:

  1. Zgłosić się do:
    • Pełnomocnika Prezesa ds. Praw Pacjenta: Karolina Kamecka, email: biuro@mmcenter.pl, która przyjmuje osobiście w siedzibie Biura Spółki w Łodzi ul. Kopernika 38 w każdy wtorek w godzinach 12.00-14.00.
  2. Wypełnić ankietę dotyczącą badania satysfakcji pacjenta. Ankiety dostępne na terenie Medical Magnus Sp. z o. o. w wersji papierowej oraz elektronicznej po zeskanowaniu kodu QR za pomocą smartfonu lub innego urządzenia mobilnego (poniżej). Uwagi zawarte w ankiecie pozwolą podejmować nam odpowiednie działania wobec niekorzystnych dla pacjenta zdarzeń.
  3. Złożyć skargę do Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie - Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, adres ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa, e-mail kancelaria@rpp.gov.pl www.gov.pl/rpp Bezpłatna infolinia: 0-800-190-590.
  4. Zwrócić się do Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej - w przypadku braku należytej staranności w wykonywanej praktyce medycznej, podejrzenia popełnionych błędów w leczeniu oraz stwierdzenia, że personel medyczny (lekarz, pielęgniarka) postępuje sprzecznie z zasadami etyki zawodowej lub narusza przepisy o wykonywaniu zawodu lekarza i lekarza dentysty lub pielęgniarki i położnej, ubezpieczony może zwrócić się do Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej, który działa zarówno przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Lekarskiej, a także przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Pielęgniarek i Położnych:
    • Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Lekarskiej w Łodzi
    • Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych
  5. Skierować sprawę do sądu, jeżeli w wyniku działania lub zaniechania zakładu opieki zdrowotnej naruszono dobro osobiste pacjenta lub wyrządzono mu szkodę materialną.
  6. Złożyć skargę do Narodowego Funduszu Zdrowia. UWAGA Narodowy Fundusz Zdrowia nie rozpatruje skarg anonimowych.

Z poważaniem

Zespół Szpitala Medical Magnus